Da ugljično neutralni pogoni ne moraju biti isključivo električni, zaključili su u japanskim kompanijama Subaru, Toyota i Mazda, pa su ovoga tjedna zajednički istupili u javnosti te predstavili svoje planove za razvoj motora nove generacije – s ciljem da oni i dalje zadovoljavaju sve potrebe kupaca, ali i da budu ekološki neškodljivi. Inženjeri triju kompanija rade na optimizaciji integracije motora, baterija, električnih pogonskih sklopova ali i klasičnih pogona s unutarnjim izgaranjem, kako bi svi oni mogli biti dekarbonizirani kroz primjenu različitih oblika ugljično neutralnih goriva.
Zajednički neprijatelj
U ostvarenju tog cilja, kao jedinstvenog “zajedničkog neprijatelja” tri su proizvođača identificirali ugljik, čije emisije treba smanjiti, ali uz zadržavanje radnih mjesta, bez odbijanja želja kupaca i uz širenje mogućnosti pogona izvan isključivo baterijsko-električne alternative. Njihovi stručnjaci fokusirani su na izradu novih vrsta motora, kompaktnijih i efikasnijih, koji će se lakše smjestiti pod haubu i omogućiti automobilima manju masu te bolju aerodinamiku.
Sve navedeno utemeljeno je na novom pristupu smanjenju štetnih emisija, pa će nove pogonske jedinice biti kompatibilne s alternativnim gorivima kao što su sintetička ili biogoriva, kao i tekući vodik.
Prijateljska konkurencija
“Postizanje ugljično neutralnog društva izazov je s kojim se moraju suočiti sve japanske industrije i društvo u cjelini. Kako nastavljamo usavršavati tehnologiju elektrifikacije, također ćemo poboljšati naše vodoravno postavljene nasuprotne motore s ciljem korištenja ugljično neutralnih goriva. U budućnosti, tri tvrtke koje dijele istu težnju nastavit će napredovati u potrazi za održivom izvrsnošću u japanskoj proizvodnji automobila”, poručio je CEO Subarua, Atsushi Osaki.
![Sljedeća generacija hibridnog pogona Subarua](https://autonet.bug.hr/img/dekarbonizacija-na-japanski-nacin-subaru-toyota-i-mazda-najavljuju-nove-motore_DN040y.jpg)
“Kako bismo našim klijentima pružili različite opcije za postizanje ugljične neutralnosti, potrebno je prihvatiti izazov razvijanja motora koji su u skladu s energetskim okruženjem budućnosti. Tri tvrtke, koje dijele iste težnje, poboljšat će tehnologije motora kroz prijateljski oblik konkurencije”, kaže CEO Toyote Koji Sato.
![2-litreni 4-cilindraš koji razvija Toyota](https://autonet.bug.hr/img/dekarbonizacija-na-japanski-nacin-subaru-toyota-i-mazda-najavljuju-nove-motore_92ICkG.jpg)
“Nastavit ćemo kupcima nuditi uzbudljive automobile usavršavanjem motora s unutarnjim izgaranjem za eru elektrifikacije i širenjem mogućnosti za postizanje ugljične neutralnosti. S obzirom na kompatibilnost rotacijskog motora s elektrifikacijom i ugljično neutralnim gorivima, Mazda će nastaviti razvijati tehnologiju kroz zajedničko stvaranje i natjecanje, kako bismo mogli doprinijeti društvu u cjelini”, kaže Masahiro Moro, CEO Mazde.
![Wankel-električni koncept motora s dva rotora iz Mazde](https://autonet.bug.hr/img/dekarbonizacija-na-japanski-nacin-subaru-toyota-i-mazda-najavljuju-nove-motore_NqGWJN.jpg)
Pročitajte više na Bug.hr